Mijn reis door het land van klantbeleving
Voor Blizz Imago Mystery Guest is de reis officieel op 1 december 2018 begonnen. Tenminste dit is de legendarische datum dat mijn website veranderde naar de reis over klantbeleving. ( de customer Journey – de reis van de klant)

Mijn eigen reis in ondernemersland begon in 1985.

In de tijd van Marianne Zwagermans vernoem ik dat ik praktisch ben opgeleid. Ondanks dat haar bericht en YouTube video duizenden keren gedeeld is, zie ik nog meerdere malen optrekkende neusjes als men hoort dat mijn roots bij het kappersvak liggen. Mijn verhaal begint echter hier en dat steek ik (niet meer) onder stoelen en banken. Dit is juist de kracht achter Blizz Imago Klantbeleving!

In eerste instantie praktisch opgeleid met een bak aan mensenkennis en  klantervaring, maar ook dagelijks met de neus in vakgerichte boeken over dienstverlening, onderzoek en klantbeleving!

25 jaar onderneemster. Dat ben ik.

Hallo, ik ben Debby Gransier.

In 1978 was al duidelijk wat ik wilde gaan doen met mijn leven. Werken met mijn handen, mensen een goed gevoel geven, creatief bezig zijn. Later bleek dat vooral werken met, luisteren naar en het adviseren van  klanten en andere ondernemers nog veel belangrijker voor mij is!

Ik heb een vrij sterke mening, sta open voor ideeën en uitdagingen en ben ruimdenkend. Daarnaast ben ik zeer doelbewust. Hou ik van knopen doorhakken en nieuwe doelen stellen.

Al snel werd duidelijk dat ik het ondernemerschap ambieer. Ik voelde me niet op mijn gemak als werknemer met collega’s en zocht mijn klanten op als sparring- en gesprekspartners.

Look Ahead
In 1995 startte ik dan ook mijn eigen salon: Look Ahead
Hier werd in de loop der jaren een barbershop en workshops ‘advies in kleur en stijl’ aan toegevoegd. De Imago Salon.

Voel je goed en laat dat zien!

Altijd bezig met verbeteren, motiveren, professionaliseren en ontdekken.

Look Ahead werd Blizz Imago en dit liep geweldig. Met een (bijna) constante klanten-stop en dus veel trouwe vaste klanten. Gesprekken met vertegenwoordigers gingen vaak over de vraag: Waarom is mijn salon zo’n succes?
Het antwoord was al snel:

Klantbeleving
Alle facetten van de dienstverlening moeten kloppen! Professionaliteit, uitstraling, de website, het stenen bedrijf enz.

Veel werk, weinig vrije tijd. Dit wil je zo optimaal mogelijk inrichten. Ik werkte 40-45 uur per week, dus in het weekend wilde ik ontspannen. Vaak kwam ik dan bij bedrijven uit (wellness / horeca) waar de klantbeleving slecht scoorde. Wat viel dat tegen. Doelbewust of niet, jammer was het in ieder geval. Zonde van de energie en de passie die de ondernemer in zijn/haar bedrijf had gestoken!

Zonde van mijn schaarse ontspanningsmoment.

Ik was toe aan een nieuwe uitdaging.
En laat ik nou bijna 30 jaar klantervaring op zak hebben. Zo ontstond het idee gevolgd door een marktonderzoek en enquêtes, aangescherpt met kennis uit leesvoer optimale klantbeleving en marketing. De respons die ik van de meewerkende bedrijven mocht ontvangen was geweldig! Daar waar ik even rustig aan wilde doen, bleek dat we gewoon moesten starten.

Blizz Imago klantbeleving is een mooie laagdrempelige aanvulling voor elke ondernemer in het MKB bedrijf die wil werken aan meer ambassadeurs. Meer vaste klanten. Meer omzet. Blizz Imago toetst de klantbeleving in jouw bedrijf! Van het eerste moment dat je klant de laptop openslaat tot en met het afnemen van je dienst!

Openstaan voor opbouwende feedback, meedenken en samenwerken aan een optimale klantbeleving. Passie omzetten in een gezond draaiend bedrijf! Daar wil ik je bij helpen!

Nu een half jaar later is Blizz Imago al enorm gegroeid en weer geoptimaliseerd.
Deze mooie bedrijven hebben wij al mogen adviseren: Hoeve de Aar, Quatro Cinema Heerlen, Jac Salvino Glas, DA parfumerie en drogisterij, Wellness Centre de Thermen Rosmalen, Ristorante la Storia, Kerstmarkt Fluweelengrot Valkenburg, Office Centre Nuth, de Groene Knoop.

De Blizz Imago  Wellness en Horeca klantbeleving enquête bestaat bijvoorbeeld uit 108 toetsingspunten!

Enkele vragen:

  • Zijn de teksten op de website uitnodigend?
  • Sluit de stenen winkel aan op uw verwachtingen? (sfeer / imago gerelateerd)
  • Is het bedrijf goed te vinden? (bewegwijzering / bebording / google)
  • Zijn de werknemers commercieel en klantgericht ingesteld?

Dit is maar een kleine greep uit onze uitgebreide toetsing.

Het Imago Support Team
Daarnaast ben ik de trotse initiatiefneemster van het prachtige Imago Support Team.

Imago Support Team: Het team dat zorgt voor een optimaal imago voor elke ondernemer.
De eindrapportage van Blizz Imago klantbeleving aan haar klanten eindigde tot 19 april 2019 met de aandachts- en verbeterpunten voor een optimale klantbeleving.

Dat kan beter, bedacht ik mij.

En zo is het Imago Support Team ontstaan met inmiddels 19 leden!
19 Professionals die direct aansluiten op de aandachts- en verbeterpunten in de eindrapportage van Blizz Imago. Niet meer surfen op internet naar de juiste mensen. Korte lijnen en direct starten aan die optimale klantbeleving. Genieten van het bedrijf dat jij als ondernemer met passie bent begonnen!

Blizz Imago Supportteam - Klantbeleving

Blizz Imago Supportteam – Klantbeleving

Kleis Adema, Chantal Hamers, Patrick de Bot, Gideon Fraipont, Iwan Paffen, Richard Wijnands, Erik Royen, Nicole Ploeger, Maarten Diederen, Gerard Gubbels, Bart Baetens, Marina van Rossum, Ron CrombaghsIngrid Hochstenbach, Myra Fens, Ger Hoofwijk, Thy-Thy To – Van der Len ,Willy Janssen

Blizz Imago – alias wervelwind – alias positieve stuiterbal

Mijn reis is een wervelwind. Soms zit ik in het oog van de storm. Dan lijk ik een rustmoment te hebben, maar ik geniet als ik word meegezogen door nieuwe cases, nieuwe uitdagingen, optimaliseren, BNI Champagne Urmond, het Imago Support Team en mijn klanten!

Reacties

reacties